CrossFit is voor iedereen!

Bij CrossFit doet iedereen mee op eigen niveau. Het is een programma dat ontworpen is om te kunnen worden aangepast naar het niveau van ieder individu. In overleg met de Trainer/Coach wordt iedere workout uitdagend, maar wel haalbaar en nuttig gemaakt.

 

Door in kleine stappen met een vast ritme de trainingen te volgen ga je aan zwakke en sterke punten werken. CrossFit heeft als trainingsmethode meerdere effecten op het menselijk lichaam, zowel neurologisch als fysiek.
 
Ben je onervaren met CrossFit of met fysieke training? Geen probleem. Alle mensen die nieuw instromen nemen bij hun instroom deel aan de On-Ramp Basistraining. Een 4 uur durende training waarbij de meest voorkomende technieken uitgelegd worden. Ook wordt toegelicht wat CrossFit precies inhoudt en waarom we op deze manier trainen. Uiteraard kunnen vragen tijdens deze training doorgaans gesteld worden.
 

Belangrijkste effecten van CrossFit:

 

1. Verbetering van het cardiovasculair/ respiratoir uithoudingsvermogen:

Het vermogen van het lichaam om zuurstof te verzamelen, verwerken en te leveren.

2. Stamina / algemeen uithoudingsvermogen:

Het vermogen van het lichaam om energie systemen goed te laten werken en taken langdurig vol te kunnen houden.
 

3. Kracht:

Het vermogen van de spieren om kracht te kunnen ontwikkelen, gekoppeld aan motorische acties in een onder de gegeven omstandigheden minimale tijd.
 

4. Flexibiliteit:

het vermogen om de volledige bewegingsuitslag van de gewrichten te kunnen gebruiken.
 

5. Power:

Het vermogen van spieren om objecten of eigen lichaamsgewicht met de hoogst mogelijke kracht te verplaatsen in een zo kort mogelijke tijd over een zo groot mogelijke afstand.
 

6. Snelheid:

Het vermogen om op basis van het ongeremde verloop van processen en musculaire krachtontwikkeling, motorische akties (cyclisch/ acyclisch) in minimale tijd te volbrengen.
 

7. Coördinatie:

Het vermogen om verschillende bewegingen van het lichaam te combineren tot een bewegingspatroon.
 

8. Behendigheid:

Het vermogen om snel van de ene beweging naar een andere te kunnen overgaan.
 

9. Balans:

Het vermogen om het zwaartepunt van het lichaam te kunnen blijven controleren in relatie tot het steunpunt.
 

10. Nauwkeurigheid:

Het vermogen om bewegingen in een bepaalde richting en/of intensiteit te kunnen controleren.
 
Kortom: Je wordt een betere versie van jezelf!